Campingplads ved Flensborg
Citat fra Lennart Søderberg på 9. november 2022, 12:56Er der nogen der kan anbefale en campingplads nær Flensborg så vi kan komme på julemarked.
Venligst Lennart
Er der nogen der kan anbefale en campingplads nær Flensborg så vi kan komme på julemarked.
Venligst Lennart
Citat fra Flemming Bruun på 12. november 2022, 12:14www.campingcard.dk/danmark/sonderjyllands-amt/broager-sogn/broager-strand-camping-109398/
http://www.campingcard.dk/danmark/sonderjyllands-amt/broager-sogn/broager-strand-camping-109398/
Citat fra Lennart Søderberg på 13. november 2022, 12:51Tak for det, men måske en plads tættere på og gerne i Tyskland 😉
Hilsen Lennart
Tak for det, men måske en plads tættere på og gerne i Tyskland 😉
Hilsen Lennart
Citat fra Flemming Bruun på 14. november 2022, 12:30www.campingcard.dk/tyskland/slesvig-holsten/medelby/camping-mitte-117244/
Jaruplund er vinterlukket!
http://www.campingcard.dk/tyskland/slesvig-holsten/medelby/camping-mitte-117244/
Jaruplund er vinterlukket!
Citat fra Lennart Søderberg på 23. november 2022, 7:59Takker.
Hilsen Lennart
Takker.
Hilsen Lennart

Citat fra Joan Petersen på 24. november 2022, 19:18Hej Lennart
Camping Mitte er, som Flemming Bruun skriver, et godt bud. Men den ligger ude på landet, og der er en lille halv time til Flensburg centrum. Der er ikke så meget at vælge imellem på den tyske side. Vi var senest på Mitte i efterårsferien på vej til den plads vi havde udset os ved Østersøen.
God fornøjelse med julemarked - vi tager til Lübeck igen, igen første weekend i december, men på hotel som vi plejer.
Venlig hilsen Joan
NB - foto fra Mitte.
Hej Lennart
Camping Mitte er, som Flemming Bruun skriver, et godt bud. Men den ligger ude på landet, og der er en lille halv time til Flensburg centrum. Der er ikke så meget at vælge imellem på den tyske side. Vi var senest på Mitte i efterårsferien på vej til den plads vi havde udset os ved Østersøen.
God fornøjelse med julemarked - vi tager til Lübeck igen, igen første weekend i december, men på hotel som vi plejer.
Venlig hilsen Joan
NB - foto fra Mitte.
Uploadede filer:Citat fra Lennart Søderberg på 25. november 2022, 12:08Tak, men nu er planen ændret. Det bliver hotel i Flensburg.
Iøvrigt et dejligt julemarked i Lübeck. Har været der flere gange, men mit favoritjulemarked er i Rostock, men nu skal der prøves noget nyt.
Hilsen Lennart.
Tak, men nu er planen ændret. Det bliver hotel i Flensburg.
Iøvrigt et dejligt julemarked i Lübeck. Har været der flere gange, men mit favoritjulemarked er i Rostock, men nu skal der prøves noget nyt.
Hilsen Lennart.

Citat fra Joan Petersen på 27. november 2022, 18:45Jeg tror, det er 11. eller 12. gang i Lübeck for vores vedkommende. Vi har også været i Rostock og Kiel, men vender altid tilbage til Lübeck. Vi har ikke været til julemarked i Flensburg.
Vi bor i Travemünde, når vi er til marked i Lübeck. Det er også en hyggelig by. Der går busser og tog fra Travemünde 2-3 gange i timen - også i weekends. Det er let frem og tilbage, og vi skal ikke tælle, hvor mange Glühwein, vi får i løbet af dagen.
Hilsen Joan
Jeg tror, det er 11. eller 12. gang i Lübeck for vores vedkommende. Vi har også været i Rostock og Kiel, men vender altid tilbage til Lübeck. Vi har ikke været til julemarked i Flensburg.
Vi bor i Travemünde, når vi er til marked i Lübeck. Det er også en hyggelig by. Der går busser og tog fra Travemünde 2-3 gange i timen - også i weekends. Det er let frem og tilbage, og vi skal ikke tælle, hvor mange Glühwein, vi får i løbet af dagen.
Hilsen Joan
Citat fra Lennart Søderberg på 30. november 2022, 19:53Så har vi været på julemarked i Flensborg - og det var sidste gang. Ikke særlig stort og flere boder lukkede allerede kl. 1900!!
Og så en lille mærkelig ting, Der er grænsekontrol ved indrejse til Danmark - men ikke hvis man indrejser via grænseovergangen ved Pebersmark. Typisk dansk. Kontrol - men alligevel ikke. Mon ikke dem der vil omgå kontrol ved det?
Hilsen Lennart
Så har vi været på julemarked i Flensborg - og det var sidste gang. Ikke særlig stort og flere boder lukkede allerede kl. 1900!!
Og så en lille mærkelig ting, Der er grænsekontrol ved indrejse til Danmark - men ikke hvis man indrejser via grænseovergangen ved Pebersmark. Typisk dansk. Kontrol - men alligevel ikke. Mon ikke dem der vil omgå kontrol ved det?
Hilsen Lennart

Citat fra Joan Petersen på 1. december 2022, 14:58Det er da godt at vide. Så springer vi over julemarked i Flensborg. Tak.
På et tidspunkt, når jeg bliver gammel nok (efterløn), vil jeg gerne have nogle flere dages ferie og se julemarkederne i Harzen - især Quedlinburg 🎄🎅
Hilsen Joan
NB hvis du er interesseret i juleweekenden i Lübeck, vil der komme billeder på min Facebookgruppe Petersencamping 👍
Det er da godt at vide. Så springer vi over julemarked i Flensborg. Tak.
På et tidspunkt, når jeg bliver gammel nok (efterløn), vil jeg gerne have nogle flere dages ferie og se julemarkederne i Harzen - især Quedlinburg 🎄🎅
Hilsen Joan
NB hvis du er interesseret i juleweekenden i Lübeck, vil der komme billeder på min Facebookgruppe Petersencamping 👍

Citat fra Joan Petersen på 7. december 2022, 13:29Det var en fin tur til Lübeck, men jeg tror ikke, vi nogensinde har set så mange mennesker til marked som i år. Hvis nogen af jer overvejer en tur, vil jeg absolut foreslå at gøre det en hverdag, hvis der er mulighed for det. Det er der ikke for vores vedkommende, men måske vi skal overveje at prøve noget nyt næste år.
Men glühwein var god og rommen blev skænket rigeligt i kopperne 😉
Hilsen Joan
Det var en fin tur til Lübeck, men jeg tror ikke, vi nogensinde har set så mange mennesker til marked som i år. Hvis nogen af jer overvejer en tur, vil jeg absolut foreslå at gøre det en hverdag, hvis der er mulighed for det. Det er der ikke for vores vedkommende, men måske vi skal overveje at prøve noget nyt næste år.
Men glühwein var god og rommen blev skænket rigeligt i kopperne 😉
Hilsen Joan