Forum breadcrumbs - You are here:DebatforumVarmeanlæg: VarmeanlægGas forbrug
Du skal være logget ind for at oprette emner eller lave indlæg

Gas forbrug

Hej, jeg vil lige høre lidt til jeres erfaringer med gasforbrug. Bi har lige været på en forlængen weekend i vores LMC med Alde 3010.
Vi har 22 grader i vognen og var brugt 10 kg på 4 døgn. Vi har klaret alt opvask i vognen men ikke bad. Køleskab køre på el.
Er det fornuftigt? Min umiddelbare tanke er at hvis nu man var på virkelig vintercamping i måske 5 -10 graders frost så ville forbruget på en uge være mere end 2 flasker - hvad kan man forvente?

/Anders

Gas forbrug:

Hej Anders

Jeres forbrug lyder bekendt og normalt.....!

Vi har en lille kabe 470 fra 2015 når vi normalt campere i Nordsverige om sommeren bruger vi over 20 kg gas på 21 døgn alt kører på gas vi bader dog ikke i vognen (normalt gratis i Sverige) men køl, varme og opvask osv foregår i vognen + gasgrill, ved ferien's  opstart af stort køl med separat frys og varme sætter vi en flaske på der er en sjat i, lige inden vi kører afsted kobler vi 2 nye flasker på og har en 3 med spændt fast i bilen...(første gang vi var afsted i Nordsverige måtte vi kører 200 km til en gas fyldestation)

Vi har hvert år en vinterplads,  hvor vognen står med strøm på og 5´grader elvarme når vi ankommer skifter vi over til gas 21 grader om dagen og 18 om natten, 10 kg holder til 2-3 weekends dette er uden køl men med varme og varmt vand til opvask. køleskabet skal jo gerne bruge et døgn før det er koldt nok, så om vinteren til en normal weekend fredag aften til søndag bruger vi køletaske med frostvarer/ element.

Jeg vil mene at jeres forbrug er normalt.

Det var vores erfaring

Venlig hilsen

Lars Olesen

Fedt spørgsmål. Vi ELSKER at vintercampe og har prøvet adskillige gasalarmer, men jeg må erkende, at gasalarmen fra FossEurope indtil videre har været vores foretrukne af flere årsager. For det første advarer den mod udslip uanset om det er flaskegas, bygas eller naturgas, med andre ord er man tryg ved brugen af den. opvarmningen virker naturlig, og bliver ikke for tungt hvilket vi især er glade for også er det 12V/230V model der kan bruges universalt, så den behøver ikke kun være i campingvognen. Vores er også med i udestuen når vi er derhjemme. Det vil nok være mit forslag hvis du kigger efter noget nyt

Campingbladet