Forum breadcrumbs - You are here:DebatforumNy campist: Ny campistMarkise
Du skal være logget ind for at oprette emner eller lave indlæg

Markise

Hej Min kone og jeg har været campister i en del år,  med en gammel tec vogn og med fortelt,   men nu har vi købt en 18 år nyere adria med fortelt,  men vi kunne godt tænke os at sælge teltet  og købe en markise med sider og front,  men vi har ikke så meget erfaring med dette,  så hvad skal man vælge og hvad er godt?   Vi har set lidt på Kampa markise med sider og front,   er det godt?  Mvh Ulrik.

Hej Ulrik jeg købte  for nogle år siden en fiamma markise og den blev vi hurtig trætte af,nu er det kun min erfaring jeg skrive om. Jeg synes det var et bøvl at sætte op når forår og efterår kom dryppede det fra taget det var ugemytlig at side i teltet det var slet ikke hyggelig vi solgt det og købte et Kampa luftelt dejlig  nemt at stille op og det har vi haft i 4år nu og bestemt ikke fortrudt, så det kan anbefales

Vi købte for nogle år siden en 4.40 meter Fiamma markise, som efter en sæson blev solgt. En markise er ikke så dyb og bred som f. eks et solsejml. Desuden er det noget "pangel", som er overfølsom for vind. Vi bruger et Sun-Blue solsejl som dækker et mere end 50% større areal og står meget mere stabilt!

Hej

Vi var i næsten samme situation som jer , d.v.s. vores gamle fortelt fik i stykker på grund af ælde.

Vi talte med nogle bekendte om deres erfaring med markise , de ville fraråde på grund af bøvl og at det  kun var en ½ løsning.

Vi har nu et Kampa lufttelt og for os som er nomader er det et at sætte op og hvis det ikke blæser en ½ pelikan behøver det også kun nogle få pløkke.

MVH BJ.

Hej Ulrik

Vi har sådan en Kampa markise med sider og front vores er 3.30 i bredden og 2.50 i dybden. Vi har haft meget glæde af det. Der er ok plads til 2 personer. Udmærket til korte ophold på få dage eller en lille uge. Det har virkelig klaret meget voldsom blæst- det oplevede vi da vi sidste år var på Bornholm til folkemødet. Man kan jo selv vælge om man kun benytter markisen og eller sider og front - så det er meget fleksibelt. Ulempen ved voldsomme skybrud kan man ikke helt holde vandet ude samtidig er det lidt tungt hvis man er alene om at rulle det ud og senere ind igen.

Vi har netop solgt forteltet og købt en demo model af Sunshine plus - Det giver noget mere plads og kan også lukkes helt som et fortelt og noget lettere i materialet end et fortelt. Det forventer vi at bruge ved en uges ophold eller mere.

Den dag markisen bliver for tung bliver det nok skiftet ud med et lille let lufttelt som suplement til vores sunshine.

Mvh. Arnold

Hej

Vi har i mange år kørt sydpå kun med markise. Vi har været fra 2 til 5  Pers. Det har fungeret perfekt i det, for det meste dejlige vejr.

Herhjemme ville jeg helt klart ikke nøjes med en markise. Den er mere følsom for vind og regn.Vi bruger Sunshine solsejl ved korte ture, det lær jo 100% i siderne. Og stort lufttelt hvis vi flytter meget rundt. Har vi forårsplads slår vi det rigtige fortelt op.

Mvh Jesper

Campingbladet
Campingbladet