Du skal være logget ind for at oprette emner eller lave indlæg

Muligvis kommende campist!

12

Hold kæft hvor er jeg glad for Jeres inputs!! Vi har fået kigget på en masse vogne, og fik ret hurtigt låst os på indretning mv, og så kom VOGNEN! en Burstner 495 TK. Den er vi lidt lun på, og den står sindsygt flot. intet, som i intet visuelt at komme efter. Den har stået inde når den ikke har været på landevejen, og efter deres første "lange" tur på 5 timer, fandt de ud af de ikke gad køre langt, så den har max trillet en time til halvanden fra deres bopæl. Mit krav var jo en godkendt fugt og gastest som alle har rådet, men det virkede sku lidt fesent at kræve ved en så flot vogn, men holdt fast i det sammen med buddet, selvom jeg faktisk ikke var i tvivl om den sagtens kunne bestå, men vognen var ikke testet i 9 år. Men så ringede sælger efter testen, at der faktisk VAR FUGT:( Jeg har fået nummeret til firmaet der har lavet testen, fordi sælger fortæller de godt selv ville orientere mig om omfanget som mulig køber. Der er fundet fugt over grænseværdien omkring 2 lasteluger. Listerne omkring lugerne har været lidt løse, og sælger siger at værkstedet skifter pakningen og montere listerne igen, og så er den fugt væk om et par mdr, og det er intet problem. Har jeg noget at være nervøs for? tænker at ringe til et uvildigt værksted at spørge også, for at dobbelttjekke.

At vognen har stået inde betyder ikke noget som udgangspunkt, vores står ude hele året, det der er vigtigt er at få luftet ordentligt ud.

At der er konstateret fugt omkring 2 last luger er ikke det store problem når bare det bliver lavet i tide, hvilket det tyder på at det gør, jeg går ud fra at det er et firma som har forstand på campingvogne samt at du får en komplet fugt- og gasetattest med.

Det eneste jeg tænker du skal kigge efter og måske investerer i er  nye dæk, med 9 år på bagen kan de godt være begyndt at blive møre, du kan evt. kigge ind under vognen da det tit er derinde at dækkene begynder at revne.

Hvis i er enige om prisen og firmaet som har lavet fugttesten vil garanterer at de fjerne fugten så køb, skulle dækkene være begyndt at blive dårlige så tag evt. den regning på din egen konto da en tilsvarende cv hos en forhandler kan være 20 -25% dyrere

Hej Flemming,

Påskønner dit svar! Den står på et caravan & marine værksted, og sælger har påtaget sig at få alt lavet, samt ny rapport når den er tørret ud. Så det er helt perfekt! Ville bare sikre mig fra anden side at det ikke er "en gang fugt, altid fugt" med campingvogne når først det har været der.

Så nu glæder vi os blot til at den står i indkørslen og kan komme igang:)

Tak!

Hej Danny

Jeg skifter gerne dæk når de passerer de 7 år. Når man ser på dækket skal man være meget kritisk overfor små (bitte små) revner hvor dækside hvor dækside og slidbane mødes der hvor mønsteret starter.

Et slides ikke som man ser det på bilen (undtagen hvis det sporer forkert) dækket ældes og bliver mørnet bl.a. ved sollys.

MVH BJ.

Hej Benny tak for info.

Du må ikke helt hænge mig op på det, men jeg læste et eller andet sted, at man skulle være opmærksom på ved syn, nu ved ejerskifte, at var dækkene ældre end 6år så ville den ikke gå igennem. Så er det så jeg ikke husker, om det stod skrevet som værende synsregel, eller bare godt råd grundet større risiko for den ikke gå igennem:)

Danny

Hej Danny

Mens jeg skrev kom jeg til at tænke på de 3 gange jeg er punkteret i løbet af 50 år  som campist.

Sidste gang varmede nogen vi fulgtes med. De midstede luft i et hjul og som sædvanlig opdager man ikke det før end "campingvognen humper afsted". På det tidspunkt er dækket kaput - kassabelt.

Punktering lørdag kl.14 - han alarmerede den hjælpetjeneste han havde abonnement på.(Mit reservehjul passede ikke på hans vogn).

Alt fungerde vel som det skulle men med nogle forviklinger kom vi da videre - men det kostede 2 feriedage.

Et reservehjul er praktik - men for nogen vil det være et problem at det vejer omkring 20 kg. og at der er så langt imellem at det bruges.

Jo han havde et reperations kit men det kunne ikke bruges til noget i den situation.

MVH BJ.

Campingbladet
12
Campingbladet