Du skal være logget ind for at oprette emner eller lave indlæg

Reoler i campingvogne

Hejsa Alle,

Er der nogle der ved om reoler, som eksempelvis sådan en af de tynde stålreoler her https://billigereoler.dk/webshop/1-lagerreoler/ må stilles op i campingvognen uden problemer? Det var for at udskifte et gammelt system og få noget ny, lidt mere råt ind. Vi er ikke helt opmærksomme på reglerne ift. om sådan noget skal bores fast, så det er fikseret eller om det er ok / smart at denne 'bare' står løst?

Er der nogle som har erfaringer med det?

Jeg ved ikke, om der er nogle regler omkring det, men hvis I skal køre rundt med dem, vil jeg da mene, de skal fastgøres.

Desuden kan der blive noget i forhold til vægten. Sidst, men ikke mindst vil det, efter min mening, blive noget rod, hvis I skal køre med vognen , og der ikke er låger til at holde på sager og tøj.

Det var bare mine tanker omkring det 🙂 😉

Vh Joan

Som sædvanlig er jeg enig med Joan 😀 men jeg fik den tanke at der er tale om “skjult” reklame ?? 😏

Hilsen Lennart

Det kan meget vel være "skjult" reklame - i hvert fald kan det ikke være en kørende campist, der spørger 😀  - måske ikke engang en campist, der foreslår sådan noget. I så fald er det virkelig en dårlig gruppe at reklamere for løse reoler i 😀

Det var umiddelbart også min tanke med reklame, men jeg kunne se, at madven har 3 indlæg, så profilen var ikke lige oprettet i dag med henblik på reklame. Lidt søgning lige nu på madven afslører, at han (Mads) tidligere har spurgt på noget med at bo i autocamper i en overgangsperiode. Måske han i mellemtiden har skiftet camperen ud med en campingvogn 😉

Hilsen Joan

Hejsa Joan og Lennart,

Tak for det svar Joan. Tanken var oprindeligt at "fastspænde" den mellem andre ting, men jeg kan da godt se at det var et spørgsmål der kom kl 0:13, hvor jeg nok burde have sovet... Og nej, det er ikke end kørende campist endnu 😀

Skal det være helt rigtigt, så er jeg slet ikke campist eller kørende med en varevogn endnu, men udforsker lidt de muligheder der er fordi jeg gerne vil på roadtrip med min kæreste i enten Norge, Sverige eller Portugal snarest. Jeg har fulgt trenden der er omkring ombyggede varevogne, men jeg må indrømme at der ligger så mange regler bag, som gør det svært, så derfor... campingvogn 😀

Jeg håber, at det giver noget svar på 'mystikken'!

Mvh

Mads

Hej Mads

Det giver lidt mere mening. Jeg vil anbefale at kigge på Facebook, hvis du er på Facebook. Der er grupper for stort set alt.  Sikkert også grupper for ombygning af varevogn til camper og madlavning på Trangia 😃

Jeg siger ikke, at dette forum ikke er egnet, men der er godt nok ikke meget trafik. Jeg tror, Flemming Bruun, Lennart Søderberg og jeg næsten er ene om at holde liv i det 😂 og nu også dig 😀

Vh Joan

Campingbladet

Hejsa Joan,
Ja, det var ikke mange 😀 Trangia sættet fandt jeg iøvrigt i SpejderSport sat ned med 400 kr, så det købte jeg der og undlod jetboil. Hyggeligt at du havde set den anden tråd 😉 Det kan da godt være, at det ikke er helt passende her så. Det er ellers lidt ærgerligt, da jeg håbede på et lidt mere "kerne" agtigt forum. Hvad skriver i mest om da?

Mvh
Mads

Hej Mads

Jo forum her er skam passende nok, men du skal nok ikke forvente hurtige svar som på Facebook. Jeg aner ikke, hvor mange der kun er her for at læse lidt, men hvis du kigger lidt i de forskellige indlæg, vil du se at nævnte personer svarer oftest. Der var tidligere et andet forum her, hvor der var en masse gode debatter som man kunne søge i, men med omlægning af forum blev de alle slettet.

Flemming Bruun er god til at give tips om pladser og seværdigheder. Han har mange links til alt muligt. Under fanen "Medlemmer" kan du, når du er logget ind" se hvem de største deltagere er.

Jeg vil altid gerne hjælpe og svare, hvis jeg kan bidrage med noget fornuftigt. Ellers bruger jeg siden her til at fortælle, når jeg har skrevet en ny beretning på min hjemmeside http://www.petersencamping.dk - den findes også på Facebook som en lukket gruppe, hvor jeg (næsten) dagligt opdaterer med lidt tekst og billeder, mens vi er på tur både i DK og udland. Så kommer der måske en beretning senere på hjemmesiden, men jeg er ikke så flittig til at skrive der mere, da jeg har andre ting, der optager min tid. Det er også mit indtryk, at der ikke er så mange, der læser lange beretninger mere - med sociale medier er de fleste (især yngre) vant til at de skal have hurtigt svar, og det er mit indtryk at mange gerne vil følge os på Facebook, når de får lidt daglige input om steder og seværdigheder, som vi besøger.

Uanset, så kigger jeg ind her på forum fra tid til anden, for at se om der er nogle spændende indlæg 🙂

Vh Joan

Billedet er fra en vinterferie i Berlin, som jeg er ved at skrive om. Det var dog på hotel.

Hej Joan. Det må du da for guds skyld ikke gå og tro. Altså at vi (jeg) ikke gider at læse lange beretninger. Det er da i den grad inspirerende at læse dine og de mange andres rejseberetninger. Jeg er i hvert fald dybt taknemlig over at i gider at skrive om jeres rejser. Der er hentet megen inspiration ved at læse jeres beretninger. Og slået meget tid ihjel på de kedeligste af nattevagterne. Så fortsæt med det. Og så er det meget nemt hente inspiration ved at klikke in på en database som denne https://www.campinginfo.nu/rejsebeskrivelser.html

Mvh. Steen

Hej Steen

1000 tak 🙂 Jeg fortsætter med at skrive - bare ikke så ofte - om ikke andet ved jeg så, at der i det mindste er én der læser det 😉

Campinginfo.nu er rigtig godt at søge inspiration i, og jeg har selv en masse beretninger der. Skulle andre have lyst til at skrive, men ikke orker at sætte en hjemmeside op, kan man bare lave det i et word-dokument med billeder og tekst, og så lægger Per Serve det på. Jeg samler selv inspiration der.

Venlig hilsen Joan

Foto fra sidste sommer ved Vestkysten i Danmark - vi tager dertil i pinsen igen 🙂

Campingbladet